Snö

Knappt hinner en snöflinga landa på de småländska markerna innan Facebook överörses av iaktagelser och rapporter. "Det snöar". Man måste ju få tacka för detta idella arbete folk lägger ner på att informera människor som saknar fönster, som jag till exempel gör på jobbet. Däremot tycker jag inte en liten rad på facebook är nog mycket för att visa snön hur mycket vi älskar den, så jag tänker ägna ett helt blogginlägg åt det - kanske ligger den då kvar tills min födelsedag!
Igår när jag satt på bussen hem efter ett marathon-fika med min fina Emma undrade jag länge och väl varför det var så jävla ljust ute på kvällen. Till slut insåg jag det, snön! Jag kände mig som en dålig svensk och skällde på mig själv en liten stund, innan jag skuttade hem över snötäckta vidder och kastade mig ner under ett varmt täcke. Jag tror min starka kärlek för snö grundrar sig i mitt starka hat att vara ute och springa omkring. Vilken bättre ursäkt än snö kan man ha, för att ligga hemma under ett täcke och kolla på film? När man väl sedan bestämmer sig för att aktivera ens små ben har man en uppsjö av aktiviteter att välja mellan. Saker som vilken sjuåring som helst älskar. Pulkaåkning, snöänglar och snöbollskrig. Personligen köpte jag igår en pytteliten fyrmannabob igår på jobbet, som man ska bygga banor åt i snön. Who's up for that?!
Förra året var jag vid denna tidpunkt fullt upptagen av att palla apelsiner från våra grannar och inte få fallande avokados i huvudet och , så jag lyckades ju missa den mest episka vintern i svensk historia. Vi väntade så spänt på att få se en liten snöflinga falla när vi var i Washington State, men inget! Det enda vi såg av snö var:
Inte mycket att hänga i granen....


Så sedan oktober har jag hållit andan varje morgon när jag dragit upp persiennerna. Sannerligen skulle väl denna vinter leverera lika mycket? Men NEJ! Här stod vid med en grön jul och snön försvinner lika snabbt som den kommer. Nästa år är det jag som bosätter mig i norra sverige och lever lycklig med mina renar!!!

Kommentarer
Postat av: stina

Let it snow, let it snow, let it snoow

2012-01-25 @ 10:27:35
Postat av: Emma

Ni är så välkomna

2012-01-25 @ 22:38:10
Postat av: Maria

Hey, så blir det Luleå nästa vinter alltså ;)

2012-01-26 @ 15:23:18
Postat av: Kristin

haha, roligt inlägg!! bli journalist istället för renfösare

2012-01-26 @ 16:57:02
Postat av: Padawan

helt seriöst. Jag åkte stjärtlapp på jobbet i förrgår. När ska vi åka? Pulka, sjärtlapp, plastpåse, anything?

2012-01-27 @ 11:23:54
Postat av: Thilda

ah mysigt!

2012-01-29 @ 09:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0