Killing us softly

Jag satt där i soffan på Unbreakable Tattoo omringad av män täckta från topp till tå i tatueringar. Vi snackar den sortens killar ens mamma skulle gråta och ringa polisen på om hon skulle stöta på dem en mörk kväll. På TVn visades någon slags kampsportsmatch jag aldrig förstod reglerna av. En av killarna satt med sin telefon och de andra började att retas med honom för att han satt och smsade en tjej. Det kom snart fram att tjejen i frågan var av den mulliga sorten och fler retsamma kommentarer fälls. Tills en av killarna, en av dem där som var tatuerad långt upp på halsen säger: "There is NOTHING wrong with a chubby girl. Just means there is more woman to love!"

ÅH denna underbara man! Efter hans kommentar höll alla andra med och en fin diskussion hölls om hur vackra kurviga tjejer är. Jag satt där i soffan och kände hopp för mänskligheten igen!

Jag vill precis som min fina Maria uppmärksamma videon här nedan. Min fantastiska sociologilärare John Fox visade denna videon på en av sina lektioner, och det är bland det mest intressanta jag har sett. Därför ska alla, tjejer som killar, som råkat trilla in på min blogg ta sig tiden att se denna. Så att nästa gång du ser dig själv i spegeln med kritiska ögon, så kan du påminna dig om att du har formats till att tänka så för att andra ska tjäna pengar på dig. Så att du istället kan titta i spegeln och säga till dig själv att - fan vad snygg jag är idag!

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh unbreakable <3 det var en fin dag det

2012-02-20 @ 18:10:51
Postat av: Sara

världen är så jävla dum i huvudet...

2012-02-21 @ 20:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0