Sweet Feet

Denna vecka har jag jobbat 20,5 timmar. På två dagar. Varje gång jag sätter mig ner är det som att mina ben lovsjunger mig. Ska banne mig komma ihåg att låna Saras stegräknare någon gång så jag får veta hur mycket jag springer på en dag egentligen. Det är så när man säljer leksaker förstår ni, man ska helst vara överallt på samma gång! Men nu är jag ledig i två dagar för att sedan jobba på lördag igen. För att bara vara anställd att jobba varannan helg och varanan fredagkväll måste jag säga att det rullar in bra med tider! Ska bli spännande att se vad min första lön efter sommarjobbet blir :)

Men som sagt, nu ska jag vara ledig lite. Tillsammans med mamma, min moster, min morbrors fru, mammas kusin och hennes barn (min syssilng alltså) åker jag till Ullared imorgon. Det är en tradition de andra gjort sedan urminnes tider och det känns lite som att jag blivit värvad till en exklusiv klubb, som får följa med. Jag har till och med fått en liten väska att fästa i skärpet för kreditkortet och körkortet, precis som de andra har! Vi åker i alla fall ner imorgon eftermiddag och sover natten i en stuga, så jag kommer inte hem förrens på fredagkväll.

Annars rullar livet på. Jag fortsätter förundras över människor i min närhet. Hur mycket fantastiska vänner jag lyckats fylla mitt liv med och hur många som håller min rygg när jag som mest behöver det. Det gör de tunga dagarna mycket enklare, när jag bara behöver tänka på er och så ler jag plötsligt för mig själv :) Om någon som läser denna lilla blogg känner sig träffad tycker jag ni ska lägga armarna om er själva och låtsas att ni får en kram av mig!



Vi får hoppas att dessa snygga hattar finns kvar i Ullared i år!

Kommentarer
Postat av: Havert

Åh Ullared. Gekås. MMMMM

2011-10-06 @ 14:21:24
Postat av: Sara

Tror min stegräknar har dött. Jag gick 35 000 steg en dag. Den pallade inte något mer efter den dagen.

2011-10-06 @ 21:21:07
Postat av: Emma

Jag förutsätter att du kommer hem med hatterna. Jag saknar dem!

2011-10-07 @ 17:40:30
URL: http://droppedmebrain.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0