Göteborg

Det blev en liten tripp till Göteborg, en stad jag aldrig riktigt haft en relation till och numera är kär i. När jag väl får tillbaka mitt pluggsug är det garanterat dit jag ska försöka komma. Kanske blev jag lite för kär i spårvagnar i San Francisco?
Hur som haver(t), var det en mycket trevlig helg. Åkte ner på fredagen och mötte upp med Julia och Anna. Vi kramades och myste runt på Haga innan vi styrde kosan mot Julias och Daniels lägenhet och hade myskväll med amerikanskt godis och filmer. På lördagen for vi tillbaka in till stan och jag var en fortsatt flitig julklapps-inköpare. Olivia dök upp lite försenat och vi kramades ännu och åkte hem till Anna denna gång. Vi har inte varit alla fyra sedan i somras någon gång så det var underbart att bara sitta i varsin stol, äta rinnande kladdkaka och inte göra något speciellt alls. Kravlöst sällskap när det är som bäst!
Den kvällen var det jag, Olivia och Julia som åkte hem till Julia och kollade på Shrek 3 tillsammans med Daniel. På söndagen nalkades Annas 20-årsfest. Det var en salig blandning av släkt och vänner, och framförallt kakor. 20 sorters kakor, did I mention I was in heaven? Efter det lyckade kalaset stannade jag kvar hos Anna och hjälpte henne att städa. Dagen efter tog jag bussen in till stan och mötte upp med Julia för de sista julklapparna och en lunch på Falafel Express som var hur mysigt som helst! Hämtade min supertunga väska hos Julia innan jag slutligen satte mig på bussen hemåt.
Avnjöt en spartansk lunch med Julia och Anna från Saluhallen.
Daniel och Julia på spårvagnen.
I något svagt ögonblick har jag visst gett Olivia detta bokmärke på mig från sjuan. Det är väl härligt att vi alla förändras?

Kommentarer
Postat av: stina

Älskar bokmärket!! Och göteborg är lovely

2011-11-24 @ 13:54:44
Postat av: Julia

Åh, det var jättekul att ha er här! Jag röstar också för att du ska flytta hit när du vill plugga sen :D

2011-11-24 @ 16:28:19
Postat av: Olivia

Hallå, vad hände med att höra gammal hederlig öschötska dagarna i ända?!?! Dä ä oäl ouligt?

2011-11-24 @ 20:40:03
Postat av: Sara

KAKOR!

2011-11-27 @ 13:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0