Hur allt hopp för mänskligheten dog

En film. Det var allt som krävdes. En bra film förvisso, om man gillar bitter humor och själar svarta som natten. Jag varnar dock känsliga läsare för att fortsätta med detta inlägg, för det jag nu ska berätta kan mycket väl vända upp och ner på hela er barndom.
Filmen Enid handlar om ingen mindre än Enid Blyton. Redan när jag såg att Helena Bonham Carter spelade huvudpersonen borde jag ha anat ugglor i mossen. Ovetande fortsatte jag att titta och framför mina ögon sjönk Enid Blyton från mysig sagotant som förgyllt min barndom med Mysterie-böckerna, till en ondsint liten surfitta. En riktigt satmara och jag kan bara önska att den riktiga Enid Blyton inte var så hemsk. Har inte vågat kolla upp det, är för rädd för vad jag kommer att hitta. I filmen hatade Enid Blyton ungefär allt och fastän hon bjöd hem sina läsare på saft och bullar, skickade hon hellre iväg sina egna barn till internatskolor än umgicks med dem. AARGH! Hela min barndom känns som en konspiration!!!
Och för att riktigt, riktigt förstöra all glädje i världen. Den vansinnigt oattraktiva mannen till vänster är ingen mindre än Mr Darcy! MR FUCKING DARCY! NEEEEEJ!! Han var min perfekta man, tills någon vattenkammade och mustachade bort allt hopp för mänskligheten...

Kommentarer
Postat av: Kristin

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!!!

2012-01-07 @ 21:45:07
Postat av: Anna

men... men ... neeeeeej!!! :( säg att det inte är sant...

2012-01-07 @ 23:09:14
Postat av: Olivia

Hon måste ha varit en surfitta för att ha skapat såna kvinnohats-inducerande kvinnliga karaktärer! Var filmen full av mat också?

2012-01-08 @ 11:12:10
Postat av: havert

no words. no words!

2012-01-09 @ 12:00:59
URL: http://helahavertstormar.blogg.se/
Postat av: sara

that sure as hell wasn't a good day!

2012-01-10 @ 16:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0