One does not simply rollerblade into Mordor

Än idag minns jag så väl hur pappa tog med mig på bio när Sagan om ringen släpptes. Hade aldrig ens hört talas om triologin innan (tyckte slutet på filmen var en besviskelse, tills någon påpekade att fanns två delar till...) men efter filmen var jag fast. Kollade allt behind the scenes jag kunde komma över och minns lyckan när förlängda versionen kom ut. Jag bestämde mig för att läsa böckerna, men uppskattade dem inte riktigt som jag borde. Tror inte Tolkien hade tänkt att man skulle läsa i förväg allt som Legolas sade och tycka att resten av boken blev ganska meningslös efter det.

Så med alldeles för mycket fritid blev det dags att se trioligin igen. Eftersom jag aldrig har sett tvåan och trean förlängd innan blev det som en helt ny upplevelse. Åh, det var som att födas på nytt! Har fått en helt ny respekt för Koungens återkomst! Har också arbetat igenom allt behind the scenes på DVD:erna och jag måste erkänna att även mitt 21-åriga jag blir lika knäsvag när Orlando Bloom viftar på dem spetsiga öron och kastar med sitt blonda svall. Ack och ve, kanske måste leta fram min plansch igen?

Framför allt har jag bestämt för att ta tag i böckerna igen. Det ska faktiskt bli en riktig fantasy-vår för min del. Harry Potter står i hyllan och riktigt ber om att få bli lästa igen och det är verkligen dags att ta tag i Game of Thrones.



Kommentarer
Postat av: Sara

Tell me, where is Gandalf, for I much desire to speak with him!

2012-03-01 @ 21:07:57
Postat av: Kristin

Åh åh åh. Tycker du ska läsa och få den mest magiska upplevelsen den här svärd- och draklösa världen har att erbjuda

2012-03-03 @ 17:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0