A million people in the world, I don't hate one

Det skrämmer mig att se hur människor världen över dömer andra utan att blinka. Muslimer är terrorister, bögar våldtar barn och gud nåde den invadrare som kommer hit och tar våra jobb. Att man faktiskt inte känner någon av den sorten spelar ingen roll, man har ju nog minsann sett på nyheterna och hört ens vänner som kände någon som hade hört talas om någon. Joho då, man har så säkra källor och man kan ju faktiskt på håll se vad som är fel på en människa. Om alla ändå kunde hålla sig till sin egen sort! Invandrarna kan flytta hem och de homosexuella, ja dem kan vi väl sätta på en liten sodomi-ö någonstans!?
Jag är så jävla trött på all bullshit! Hur vi på 2000-talet fortfarande kan anse att vissa människor är bättre än andra och att några inte ska få ta egna beslut över sina liv. Vem någon vill gifta sig med, vad någon vill tro på eller vad för hudfärg man råkar ha, det har väl ingen annan att göra med?
När jag gick på lågstadiet hade vi rast-kompisar en period. Det lottades fram vem man skulle leka med på rasten för att ingen skulle bli ensam och alla skulle lära känna varandra. Tänk om vi kunde göra så idag. Vi stoppar allas namn i en burk, alla blattar, pingstvänner och butch-flator tillsammans med herr och fru Svensson Svensson och så måste de hänga ihop en hel dag. För i grund och botten tror jag att fördomar helt enkelt handlar om brist på kunskap. Det börjar bli dags att vakna upp och inse att vi bara har den här planeten att bo på, och vi kan inte hålla på och hata varandra.
Visste ni till exempel att Amerikanska ungdomar som är homosexuella har en mycket högre självmordstatistik, än heterosexuella ungdomar. Ändå är det samma land där man vill göra abort olagligt för man är så fruktansvärt pro-life?

Jag hoppas någon läser detta och känner sig träffad. För då kanske det är din tur att kliva ur din trygghets-zon och inse att du också måste bidra till att denna jord ska bli en bättre plats för alla att leva på...
Ska försöka skriva ihop ett inlägg någon dag om bra böcker och filmer att förlusta sig i, om man känner för att öppna upp sig mer. Så länge får ni gärna kika in på min tumblr, där finns mycket tänkvärt och många söta katter!
http://baslandia.tumblr.com/


Live and let live.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Sjukt tänkvärt. Tror alla borde försöka ta åt sig och föregå med gott exempel med att sprida lite mer kärlek, allt i dumbledores anda

2012-02-03 @ 12:39:59
Postat av: emmaslemma

Du är smart min malin. Tänk om fler kunde vara som du. Säger som kristin, låt kärleken flöda!

2012-02-03 @ 14:12:13
Postat av: Anonym

Apan är så söt att jag avlider! Och I've signed. JÄVLA IDIOTER.

2012-02-04 @ 08:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0