Inspiration

Ibland ser jag filmer som får mig att vilja resa mig upp, lämna rummet och gå ut och förändra världen. Första gången det hände, hade vi sett Hotel Rwanda i skolan och jag klev ut ur rummet som en nykläckt vegetarian. Kanske en långsökt koppling, tänker ni, till våldet i Afrika. Men jag ville göra någonting åt min hjälplöshet och känna att jag i alla fall där och då kunde bidra, till något och hjälpa någon eller något.
Andra filmen var Into to the Wild. Då ville jag starta en blogg och inspirera folk. Det blev aldrig av, även om tanken var med mig ganska länge. Nu har jag sett Blood Diamond och nu är jag mer övertygad än någonsin om att jag tänker ägna mitt liv åt att skapa förändring. Hur liten den än må vara, så är det målet jag siktar på. Kanske ni hittar mig i Sierra Leone om tio år, eller så sitter jag nere på FN-möte i Bryssel, eller kanske jag plöjer igenom pappersarbete för Amnesty. Men om jag om tio år står kvar på BR vill jag att någon kommer fram och skakar i mig och säger "Malin, för i helvete, nu går du ut i världen och gör lite jävla skillnad!" För i min studentmössa har Johan skrivit: det kommer gå jävligt bra för mig, och det kan jag inte rycka på axlarna åt. Eftersom han skrev det med svart tusch som färgade av sig på min panna får man väl hoppas att lite av det där sipprade in och jag kan leva upp till det!

Så med detta startar jag min blogg. Som en del i pakten jag, Sara, Kristin, Stina och Havert ingick igår. Att skriva en blogg så att vänner när och fjärran får en del av varandras liv. Själv skakar jag hand med mig själv och lovar högtidligt att hålla skrivandet uppe. Så släng in en kommentar så jag vet vilka som är ombord när jag påbörjar detta!


bild tagen av Emma H.
Bild av Emma H.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag läser. Jag kommenterar. Jag kanske bloggar.

2011-09-20 @ 21:26:00
Postat av: Anonym

Det var alltså Havert

2011-09-20 @ 21:26:37
Postat av: stina

SNYGG BILD. WHAT A BABE

2011-09-20 @ 21:31:44
Postat av: Sara

En pakt är en pakt, jag är ombord. dessutom är ni mina bästa vänner på hela planeten, jag gör vad som helst för er. FETT JÄVLA SNYGG BILD FÖRESTEN.

2011-09-21 @ 12:44:42
Postat av: Aina

Gött! Jag ska göra mitt bästa för att återuppliva min blogg :D

2011-09-21 @ 18:00:34
Postat av: Kristin

galet snygg bild. och du är galet bra på att skriva. ska bli ett nöje att följa :D

2011-09-21 @ 22:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0