I sold my soul to the open road

Jag får högtidligt be om ursäkt att jag började denna blogg med en sådan lång tystnad. Men till mitt försvar har jag spendera en vecka i England och helgen hemma med att jobba. Så först nu, när jag ätit upp all choklad hemma och parkerat mig på datorstolen har jag tid att skriva lite igen!

Den 22a september åkte jag och min vapendragare Emma från Gävle till England. Vi flög från Skavsta till London och spendera ungefär hela dagen med att sitta på olika stationer och vänta. Men efter nästan ett dygn på resande fot var vi framme i Bristol och Maria! Hon är tillbaka i sin au pair-familj i Axbridge för året och ett besök var därmed givet.
Fredagen spendera vi först i Wedmore där vi fikade och firade Maria i efterskott. På kvällen åkte vi till Bath (där de spelat in en del av Jane Austens filmer) och letade parkering i hundra år (läs: körde vilse hundra gånger). Vi gick ut och jag drack öl (!!) på en engelsk pub och cosmopolitan på en gayklubb. Kvällen avslutades på Moles där vi dansade natten lång. Dagen efter strosade vi runt i Bath och jag köpte the most amazing plånbok ever!
Lördagskvällen åkte vi in till Bristol för att gå på Pop Bubble Rock, ett skoldisco för vuxna barn. Sjukt bra musik med bland annat A day to remember, paramore, Panic at the disco, Fall out boy, System of a down och allas vår Katy Perry! Vi tre kände oss som skolans cheerleaders när vi dansade med en kille som såg alldeles för nördig ut och han började knäppa kort. Föreställer mig hur han sitter med sina WoW-vänner och skryter om hur han hade sex med oss allihopa.
Sedan hann vi med att kolla på X Factor (Frankie Cocozza <3), shoppa och göra diverse au pair-sysslor, som att spela monopol med barnen och plocka hästbajs i hagen. Vi besökte även Englands minsta stad - Wells, där vi fikade åt på ett veganfik och spenderade pengar på New Look.
Tisdagen åkte vi till Stonehenge som låg ungefär 1,5 timmar bort. Häftig upplevelse som absolut kan rekommenderas!

Att åka hem vart smärtsamt och jag vill tillbaka redan, helst igår. Men känner jag mig själv rätt kommer det nog bli fler besök till den engelska landsbyggden innan Maria hinner flytta hem till Sverige igen!

Jag kastar in en liten bildbomb och ska nu springa iväg och laga lunch. Funderar på att ge mig på något så svårt som snabbnudlar! På återseende!

Vi träffade på Russell Brand i London

Vi stötte på Russell Brand i London

 

Wedmore

 

Vi tog ett viktigt samtal i Wedmore

 

På gayklubb i Bath

 

På Moles

Maria i Bath

Wells

Stonehenge

 

Stonehenge

 

P.S älskar alla bloggarna :D fortsätt skriva flitigt så lovar jag att också leverera!


Kommentarer
Postat av: Sara

In Britain We Trust .

Låter som du har haft en fantastisk vecka :)

2011-10-03 @ 19:09:51
Postat av: MsSophie

Fina bilder :)



/MsSophie

http://www.improveme.se/mssophie

2011-10-18 @ 18:32:25
URL: http://www.improveme.se/mssophie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0