Imma feed the world, you can put it on my tab

Just klistrat igen mitt kuvert för att bli världsfadder. 100 kronor i månaden till folk som garanterat behöver dem bättre än mig. Säger jag, sittandes i min onepiece ett stackars barn i Bangladesh med allra största säkerhet suttit och sytt ihop. De 100 kronorna kanske mest är för att lätta mitt eget samvete, tillsammans med den rungande summan på 30 kronor som dras varje månad från min mobilräkning till Läkare Utan Gränser. Det är nästan så att man skäms för sig själv. Jag vet i alla fall att jag kommer sträva efter att göra skillnad med mitt liv. Som jag och min käraste Kristin pratade om, jag vill ha ett jobb som ger mig ett syfte att gå upp på mornarna även när allting annat suger. Åh ibland kan jag knappt vänta tills jag har utbildad mig och får börja jobba. Måste bara ta mig igenom det lilla kruxet att hitta en utbildning och sedan ett jobb. Jag siktar åtminstone på stjärnorna, når jag inte hela vägen fram landar jag istället någonstans bland molnen :)

Förresten, på tal om kuvert. Är det bara jag som tycker att klistret blivit godare? Det smakar liksom sött!

Kommentarer
Postat av: Aina

Bra gjort Malin! Ska också börja ge pengar till en bra cause(vad fan heter cause på svenskaa??, så fort jag fått ett jobb då :P

2012-01-12 @ 17:35:59
Postat av: Anonym

Jag har hittat världens bästa utbildning så jag kan bli biståndsarbetare, rådgivare om sådanba saker och massa annat givande. Men jag vet inte om jag vågar säga den till dig så du går den med och blir bättre än mig och stjäl mina jobb! Jag vill till kambodja!!! vi får diskutera det här på torsdag!

2012-01-18 @ 12:18:06
Postat av: Emma slemma skrev btw

2012-01-18 @ 12:18:43
Postat av: Padawan

Tillsammans har jag och mina mormor 11 fadderbarn. Jag har skammset nog bara 1, och min mormor har 10. Jag ska nog sikta på att bli som min mormor. Minst.

2012-01-18 @ 16:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0