Småprat

Nu är det mindre än en vecka kvar tills jag börjar skolan. Har firat slutet på sommarlovet med att vara förkyld och vältra mig i självömkan. Om ni tror att det bara är män som blir dödssjuka så fort de blir lite förkylda, har ni aldrig träffat mig! Ojojoj! Nu börjar jag dock bli människa igen och jag håller på med det sista inför skola och flytt. 
En av de saker jag håller på med är att läsa på om Latinamerika och Ecuador. Jag hoppas att mycket har hunnit hända på de tio år sedan min bok skrevs, för annars verkar en förkylning faktiskt kunna ta död på mig när jag åker till Ecuador. Författaren intervjuade en man som låg på ett statligt sjukhus efter en operation. Eftersom sjukhuset inte har skalpeller, handskar, dropp och liknande måste patienterna själv köpa det. WOHO!
Nu ska ni dock inte oroa er! Nejdå, skogarna i Ecuador verkar krylla av häxor och shamaner. En berättade hur hon till exempel brukar gnida marsvin över de sjuka tills de dör (marsvinen alltså, inte de sjuka). Sen kan hon genom att skära upp marsvinet vad som är fel med personen. NEMAS PROBLEMAS! Har man otur kan ens fiender skicka shamans att fördriva ens själv, och det är ju inte så bra. Tack och lov kan man gå till en egen shaman och få det fixat. 
 
Lägger upp lite inspirerande bilder på marsvin och hoppas att det kan hjälpa mig att bli frisk!
 
 
 
 
Höll på att lägga upp en bild på ett tillagat marsvin tillsammans med ett gänger potäter. Kände dock att detta inte var rätt tillfälle!

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag fattar ingenting.... thats why im the padawan

2012-08-16 @ 23:14:32
Postat av: stina

HAHAHAAAAAAAA

2012-08-17 @ 13:30:12
Postat av: Aina

Hahaha så sööötaa juuu!

2012-08-17 @ 13:36:46
URL: http://stadnereppap.tumblr.com
Postat av: Emma

HAHAHAHA UNDERBART! Lycka till med djungeln säger jag! Du kommer komma hem som marsvinsmästare!

2012-08-20 @ 17:55:49
Postat av: Kristin

Haha, klockrent! Emel fick köpa sitt eget dropp i Peru, jag gick och hämtade hela paketet på apoteket som låg bredvid sjukhuset :P Och jag har ätit marsvin! Smakar som kyckling

2012-08-20 @ 19:48:27
Postat av: Thilda

wow malin. sjukt wierd inlägg and i LÖÖÖV it. hahaha. köttätaren med stort k (jag) åt aldrig marsvin för de hade en aningens konstiga sätt att transpotera de på..(i ett hönät i väskutrymmet på en buss på 13 h...) gud vilket spännande år du står inför!

Och bilderna gjorde min dag. utan tvekan. pussar!!!!!!

2012-08-25 @ 20:28:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0